15 okt.

A logó és cégarculat fontossága a honlapon

Rate this item
(1 vote)
Egy cég honlapja arra hivatott, hogy az interneten keresztül is fenntartsa a kapcsolatot a lehetséges vásárlókkal, éppen ezért nagyon fontos, hogy a honlap maga megfeleljen a cég arculatának , azaz hiteles legyen.

Egy cég honlapja arra hivatott, hogy az Interneten keresztül is fenntartsa a kapcsolatot a lehetséges vásárlókkal, éppen ezért nagyon fontos, hogy a honlap maga megfeleljen a cég arculatának, azaz hiteles legyen.

A honlap kiépítése folyamán, akarva, akaratlanul látszani fog egy értékrend, mely a honlapot, ezáltal pedig a céget is minősíti. Ezért nem szabad elkapkodni az arculat kiépítésének lépéseit, hiszen ha egy látogató azt veszi észre, hogy a honlap többet vagy kevesebbet állít a cégről, mint az ami, akkor a cég hitelét veszítheti.

A cégarculat jelenléte a honlapon ezért a cég teljes arculatának függvényeként kell megjelenjen, és meg kell feleljen a cég értékeinek, az általa képviselt célkitűzéseknek, a kliensekkel való viszonyulásmódoknak, mindannak, amit a cég az online világon kívül is képvisel.

A LOGÓ szerepe

A logó szerepe is itt kerül be a képbe. Egy jó logó sikeresen meg tudja ragadni a cég és a cégarculat jellegét, könnyen megjegyezhető és egyszerű, mégis feltűnő kell legyen. Fontos a logótervezés folyamatában, hogy illeszkedjen a cégarculathoz, a weboldal designjához, de mégis, különálló egészként is megállja a helyét. Erre azért van szüksége, mert sok esetben, adott reklámfelületeken a cég csak egyetlen logóval képviseltetheti magát, s akkor annak olyannak kell lennie, mely könnyen megjegyezhető és könnyen felismerhető. A logó ebből a szempontból a cég védjegye, s nagyon hasonló elven működik, mint mondjuk az arisztokrata családok címerei: képviseli a céget, s ahol megjelenik, ott a cég maga jelenik meg és adja a nevét adott oldalakhoz, reklámokhoz, etc..

A logó és a cégarculat minden esetben a cég valós célkitűzéseitől, arculatától függ, s ezért mindkettő ehhez mérten illeszkedik egymáshoz. A jó logó és a jó cégarculat egymás mellett él, mintegy szimbiózisban, egymást kiegészítve, s különálló részként is stabil alapon – a cég profiljának alapján – állva.

back to top