29 jan.

Az egyik legszebb forma

Rate this item
(1 vote)
Egy több márkát tömörítő konszern esetében szinte kötelező a legózás, ha autóépítésre kerül sor. Nem volt ez másképpen a Delta esetében sem, hiszen a főbb műszaki egységeket egyszerűen csak le kellett venni a polcról. Lentről felfelé haladva ez úgy néz ki, hogy fogták a Fiat Bravónál is alkalmazott padlólemezt, nyújtottak rajta egy keveset, belerakták a már megszokott dízel- és benzinmotorokat, váltókat, a belteret kibélelték a márkától megszokott finomságokkal, majd az egészet megpróbálták becsomagolni valahogy, ami egyszerre elegáns, kényelmes, sportos, és nem utolsósorban illeszkedik a márka eddigi kínálatába.
A végeredményt elnézegetve érezni, egy-egy részletnél a formatervezők sem tudták eldönteni, melyik vezérelvnek feleljenek meg, ráadásul az autó arányai is meglehetősen szokatlanok. A jellegzetes lanciás hűtőmaszkkal díszített és meglehetősen nagy túlnyúlással bíró orr-rész után jön egy sportosan döntött szélvédő, amely átfut a szépen ívelt tetőrészbe, majd hirtelen egy asszonyosan kikerekedett hátsó zárja a sort, amelynek méreteit a két kecses lámpacsík sem tudja palástolni. A bemutatón azt durrantották el az újságíróknak, hogy a Delta egy kombi, egy sportautó és egy limuzin előnyeit próbálja ötvözni, ami szép gondolat, de kompromisszumokat feltételez. Az mindenesetre biztos, hogy ezzel az autóval ki lehet majd lógni a forgalom szürke hömpölygéséből, pláne akkor, ha kétszínű fényezéssel visszük haza a Deltánkat, mert így még jobban kidomborodnak a szokatlan formai megoldások. Akárcsak a német prémiumautóknak, a Deltának is jól áll a ledsoros helyzetjelző és a szigorúan összehúzott első lámpa, de formatervezési gyöngyszem a ledekkel kirakott két hátsó lámpa is, amelyek szépen zárják le az autó oldalán végigfutó törést.

Related Video

back to top